Almen orientering december 2017

Ved et netop afholdt møde i Fællesforeningen blev der blandt andet opnået enighed mellem Foreningerne Ingershøj og Plantagen om at disse iværksætter opsætning af hjertestarter i de respektive foreninger. Den nærmere information omkring dette punkt vil blive opslået her på siden, så snart dette arbejde meldes udført.
Øvrige foreninger vil afvente erfaringer ved disse installationer, før de eventuelt går videre selv med noget lignende.
På baggrund af artikel i avis vedrørende Colas køb af graveområde i Kaldred, er der noget der kunne indikere, at Colas måske kunne påtænke at bygge asfaltfabrik i Kaldred i stedet for i Undløse, og selvom noget sådant stadig kun er spekulation fra vores side, kunne det måske godt hænge sammen med sammenlægningen af ejerskabet af de 2 grusgrave i området, men det vil jo vise sig.
Der er samtidig planer om ændret vejplanlægning i forbindelse med råstofkørsel fra grusgravene, som vi vil referere når aktuel information omkring dette foreligger.
Der foregår stadig drøftelser angående digerne ved Saltbæk Vig, og om hvorvidt alle potentielt også i fremtiden berørte grundejere burde være forpligtiget til at betale til drift og vedligehold af digerne.
Til sidste skal blot nævnes at formandskabet i Fællesforeningen efter 2 årig periode nu ligger hos foreningen Ingershøj de næste 2 år.

Dette indlæg blev udgivet i Info Til medlemmer. Bogmærk permalinket.